Nabízíme


Jak poznat spolehlivého poradce na hubnutí


Je těžké vyznat se v množství výživových poradců, nutričních specialistů, koučů, trenérů osobních i „vzdálenějších“. Můžete věřit poradci typu „Když se to podařilo mně, zvládnete to i vy!“? Jsou zhubnuté kilogramy kvalifikací ke konzultaci k zaručeným radám ostatním? Je hromada „on-line specialistů“, kteří nabízejí své služby, aniž bystě měli možnost se s nimi blíže osobě seznámit, nasáknout jejich přístup a styl práce. Jak nenaletět?

VÍCE
Je těžké vyznat se v množství výživových poradců, nutričních specialistů, koučů, trenérů osobních i „vzdálenějších“.
Můžete věřit poradci typu „Když se to podařilo mně, zvládnete to i vy!“? Jsou zhubnuté kilogramy kvalifikací k zaručeným radám ostatním?
Máme tu hromadu „on-line specialistů, influencerů, selfie přeborníků“, kteří nabízejí své služby, aniž bystě měli možnost se s nimi blíže osobě seznámit, nasáknout jejich přístup a styl práce. Jak nenaletět?
Jaké jsou hlavní rysy kvalitního, odborného přístupu ke klientovi, abyste hubli zdravě a zejména natrvalo (nebo alespoň na hodně dlouho)?
"Desatero, abyste nenaletěli" jsem sepsala na základě mých zkušeností lékařky, lektorky, ale také jako „učitelky a školitelky“ výživových poradců, trenérů, lékařů, kteří s obézními pracují.  
Obsáhnout všechny níže sepsané body "desatera" identifikující erudovaného výživového odborníka je fakt vyšší dívčí stran znalosti problematiky aktivního životního stylu. Není to jen znalost nutrice, ale i fyziologie zátěže a psychoterapeutického přístupu. Všechny potřebné vědomosti a zručnosti se nedají naučit za několik víkendů. Je to výsledek několikaletého studia a se stejnou důležitostí i klinické osobní zkušenosti s klienty a pacienty. Není to přeposílání zkopírovaných jídelníčků, doporučování zázračných hubnoucích směsí a chrlení pouček. 

Spolehlivý poradce na hubnutí:

1.       Vytáhne z vás anamnézu hubnutí:

Potřebuje znát vaší hubnoucí minulost, jaké diety, případně další zázraky, jste v minulosti vyzkoušeli, jak se vám to dařilo? Kolik a za jak dlouho jste v minulosti zhubli? Potřebuje znát, zda s něčím stonáte, zda berete nějaké léky, které by hubnutí mohly ovlivnit. Pečlivě se ptá na vaše hmotnostní skoky v minulosti, za jakých okolností se staly, včetně psychické stránky, proč hmotnost stoupala či klesala?
Pokud ho vaše zdravotní minulost vůbec nezajímá, nezeptá se např. ani, zda nemáte potravinovou alergii či intoleranci nebo či se neléčíte se štítnou žlázou – COUVEJTE!

2.       Potřebuje znát váš jídelníček ještě před tím, než začínáte hubnout:

Chce po vás pečlivý záznam jídelníčku zahrnující alespoň jeden víkend a několik všedních dní. Čím více, tím lépe. Nový jídelníček sestavuje podle toho, jaký jste měli dosvadní příjem, kde jste měli zásadní chyby ve složení, co vám v jídelníčku chybí a postupně navršuje další pravidla.
Pokud vám rovnou navrhne jídelníček bez zhodnocení toho, jak jste jedli do této doby – COUVEJTE!

3.       Potřebuje znát vaší pohybovou anamnézu:

Jaký druh pohybu je vám blízký, kolikrát týdně se hýbete, co konkrétně za sport provozujete nebo proč se nehýbete vůbec či jste se sportem přestali? Ideálně chce vidět, kolik kroků denně do této doby chodíte nebo kolik minut pohybu denně máte.  
Pokud se vás na pohybovou aktivitu vůbec nezeptá – COUVEJTE!

4.       Dohodne se s vámi na reálném cíli:

Vyslechne si, jakého cíle chcete dosáhnout, reálně zhodnotí, zda a za jak dlouho je možné ho dosáhnout. Případně vám navrhne jiný cíl a vysvětlí proč.
Pokud vám odsouhlasí tempo hubnutí dlouhodobě rychlejší než cca 5 kg a měsíc – COUVEJTE!
Pokud vám na vše kývne a zaručuje, že hubnutí bude hladké a bez obtíží  - COUVEJTE!

5.       Nastavený jídelníček nedoporučuje striktně:

Respektuje vaše časové možnosti, vaše chuťové preference. Respektuje váš životní a pracovní režim a vaše finanční možnosti.
Pokud vám dogmaticky nutí do předepsaného jídelníčku bez možnosti volby– COUVEJTE!

6.       Nastaví či minimálně doporučí vhodný pohybový režim:

Preferuje pohyb, který je vám blízký. Nenutí vás trhat rekordy, ale vychází z vaší aktuální „pohybové situace“ a staví na ní. Při nastavení pohybové aktivity přeskočí prahový efekt (ví, co prahový efekt znamená).
Pokud se vůbec nezajímá, zda se změnami jídelního režimu měníte i pohybové zvyklosti -  COUVEJTE!
Pokud vás nutí do pohybové aktivity, kterou naprosto nenávidíte – COUVEJTE!

7.       Zajímá se o vaší psychickou pohodu:

Rozebere s vámi míru stresového zatížení, jak zvládáte emočně vypjaté situace, zda je náhodu nezajídáte, protože můžete být emoční jedlíci a to není ostuoda. Zeptá se na kvalitu vašeho spánku. Ideálně s vámi pracuje i na situacích, které byste standardně řešili jídlem: stres, vztek, únava, nervozita, smutek, nuda.
Pokud se vás vůbec nezeptá, „Jak se vám daří? Jak se vám spí?“ - COUVEJTE!

8.       Vysvětlí vám, jak často je rozumné se vážit, vysvětlí, proč to není denně a proč je lepší se měřit:

Vysvětlí proč spíše, než kilogramy, jsou důležitější centimetry. Nastaví hmotnostní úbytek, který se již příznivě projeví na vaší zdravotní prognóze. Pokud může, provede měření tělesného složení a podá vám k němu srozumitelné vysvětlení. 
Pokud vám nezměří obvod pasu nebo vám nedoporučí, že si ho máte změřit sami – COUVEJTE!
Pokud vám po změření tělesného složení, řekne, že máte "hodně vody" - COUVEJTE!

9.       Je vám laskavým průvodcem:

Máte možnost se ptát, obrátit se na něj, pokud něčemu nerozumíte, postup vám nevyhovuje. Nenutí vás být ve všem perfektní. Toleruje vaše chyby a nechce vše hned na 100%.
Pokud trvá jen na jediné správné a bezchybné cestě - COUVEJTE.

10.   Pokud vám doporučuje náhrady jídla, výživové doplňky, sety multivitamínů, superpotraviny, hned od začátku trvá na striktním vyloučení některých potravin (typicky mléko, mléčné produkty, lepek, „zcela bez cukru“…), aniž byste měli prokázanou alergii, intoleranci či jiné klinické příznaky, že vám něco chybí nebo přebývá – seberte se a UTÍKEJTE OD NĚJ!!! Za ušetřené peníze si kupte sportovní boty a 20 minut denně se hýbejte. I kdybyste nezhubli, tak je to pro vaší zdravotní prognózu to nejdůležitější.

Jestli hledáte, přeji ať najdete toho pravého!

A kdybyste tohle chtěli už tedˇ, můžeme se do toho na 8 týdnů vrhnout spolu

Marie  



Ti největší a nejzodpovědnější odborníci na hubnutí umí klienta i odmítnout, s tím, že teď není na hubnutí vhodná doba, protože vaše psychické nastavení potřebuje řešit úplně jiné trable a kilogramy navíc jsou jen zástupným problémem. Na takového odborníka si pečlivě schovejte kontakt, opečujte duši a pak se k němu bystře vraťte.



Potřebujete filtr pro články, videa a e-booky?



Řekli o nás